Marketing mailowy coraz chętniej wykorzystywany jest przez wiele firm, które niejednokrotnie jeszcze do niedawna nie miały pojęcia o docieraniu do klientów poprzez nowoczesne elektroniczne kanały komunikacji. Dlatego też nikogo nie dziwi, że takie firmy mogą mieć bardzo liczne związane z tą mailową i ogólnie elektroniczną komunikacją pytania. Email marketing wciąż dla wielu przedsiębiorstw jest obszarem niezbadanym, w którym poruszają się niepewnie i nie do końca wiedzą, jak się za to zabrać.
Potęga podwykonawcy
Większość firm, które nie są zbyt duże, aby powierzać tego rodzaju kampanie własnym działom informatycznym, internetowym i marketingowym, bardzo chętnie stosują specjalizujące się w komunikacji elektronicznej, w tym mailowej, firmy podwykonawcze, które nie tylko odpowiedzą na wszelkie związane z marketingiem mailowym pytania. Email marketing to także realna praca związana z wyodrębnieniem i utrzymywaniem aktualnej bazy mailowej, pracą nad przygotowaniem i rozsyłaniem odpowiednio dobranych komunikatów do grupy docelowej. Ten rodzaj zadania to praca, której podejmuje się firma FreshMail specjalizująca się w organizowaniu kampanii mailowych.